سفارش تبلیغ
صبا ویژن






















الله ابهی

همه آمده بودند سفید وسیاه ،عرب وعجم ،فارس وترک ،پیروجوان،زن ومرد...

برای دیدارمحبوبشان آمده بودند

ازشرق و غرب عالم ،ازهر گوشه ای ازجهان که فکرش را بکنی آمده بودند ،

تا به ندای معبودشان لبیک گویند ،ودعوت معشوقشان را اجابت کنند .

با تمام اختلافاتی که داشتند آمده بودند که دوش به دوش یکدیگر یک چیز را فریاد

 بزنند:لا اله الا الله  واز هر شرکی بیزاری جویند. 

تنها با لباسی سفید آمده بودند که بگویند همه چیزشان از طرف خالقشان است وتنها

باهمین لباس این دنیا را ترک میکنند وبه سوی او میروند

آمده بودند تا بگویند این اسلام است که بین ما برادری ایجاد کرد وبرای همه انسانها

 ارزش قائل شد  وزن ومرد ،سفید وسیاه  هیچ تفاوتی باهم ندارند.

واین همان عظمتی است که در مراسم زیبای حج به نمایش درمی آید.

ولی در گوشه دیگری از این جهان هم عده ای مراسمی دارند که اسم آنرا حج گذاشته اند

آنها همان بهاییان هستند که  با زیارت منزل بهاء الله در بغداد یا  خانه باب در

شیراز حجشان را به جا می آورند که فقط بر مردان واجب است وزنان از این عبادت بزرگ

معاف شده اند!

این عبادت زمان و وقت خاصی ندارد ،هر وقت خواستند میتوانند انجام دهند واعمال خاصی

هم در حجشان ندارند البته این حج برکسی که استطاعت مالی وجسمی داشته باشد واجب است!

به راستی چنین حجی میتواند  شکوه وعظمت این دین به اصطلاح جدید را نشان دهد؟؟؟  

عجب حجی!

 


نوشته شده در چهارشنبه 89/8/26ساعت 9:44 عصر توسط آشنای قریب نظرات ( ) | |

روزه  یکی از احکامی است که تنها در دین اسلام مطرح نیست بلکه در ادیان دیگر مثل مسیحیت، یهودو زردتشت بوده است.جالب اینکه  در دین جدید بهاییت هم روزه مطرح است وبهاییان در آخرین ماه سال  معروف به شهر العلاء ،از طلوع تا غروب خورشید از خوردن وآشامیدن پرهیزمیکنند و روزه میگیرند که در این دین روزه مبارزه با هوای نفس معرفی شده است .

روزه دردیانت بهایی دارای خصوصیات ویژه ای میباشد که" بهاءالله"پیامبر این دین ازجهاتی حال پیروان خود را در مورد روزه رعایت کرده است که به نمونه هایی ازآنها اشاره میکنیم:
1.سی روز روزه در اسلام تبدیل به نوزده روز شده است.[1]
2.ایام روزه  در معتدل ترین فصل (از لحاظ مدت) قرار داده شده است.[2]
3.از جهت هوا نیز(گرما وسرما) رعایت شده است.
4.ابتدای روزه را طلوع آفتاب قرارداده است،که تقریبا یک ساعت ونیم کمتر از روزه مسلمانان است.
در اقدس میگوید:"کفّوا انفسکم عن الاکل والشرب من الطلوع الی الافول ایامکم ان یمنعکم الهوی عن الذی قدر فی الکتاب"(ازخوردن وآشامیدن خودداری کنید ازابتدای طلوع آفتاب تا هنگامی که غروب میکند ومبادا که هوی نفس شما را از این فضیلت مانع بشود.)[3] 
 گویا در این حکم ،ازافرادی که هنگام طلوع آفتاب  ازخواب بر میخیزند حمایت شده است .با توجه به این حکم زمان روزه نیز در حدود یک ساعت ونیم کوتاهتر میشود  وچون پیروان او در طلب وجستجوی روحانیت نبودند ،از موقع بین الطلوعین نیز صرف نظر شده است.
5.از افرادی که بالای 70 سال دارند وکسانی که مشاغل سخت وطاغت فرسا دارند ،مسافر ،مریض،زن بارداروزنی که بچه شیرخوار دارد روزه راساقط کرده است.[4]
6.مبطلات روزه فقط خوردن وآشامیدن است و کارهای دیگر مثل مقاربت ، سر درآب فرو بردن و... مبطل روزه نیست.

 

آری بهاءالله درتمام موارد ودر همه جا جانب مردم بی علاقه به روحانیت،مادی وظاهر پرست را رعایت کرده است ومعنای جدیدی از مبارزه با هوای نفس ارائه داده است.

 

فقط خوردن وآشامیدن ممنوع

 

 پینوشت.....................:

1.بیان،باب هیجده از واحد هشتم.
2.مبین ص74، سطر1 .
3.اقدس ص7،سطر3 .
4.اقدس ص6،سطر17.

 

1


نوشته شده در جمعه 89/5/22ساعت 2:57 صبح توسط آشنای قریب نظرات ( ) | |

چند روز قبل که مریض شدم رفتم دکتر یکسری دارو بهم داد تا  زودتر خوب شوم.امروز که داشتم دارو میخوردم یاد یکی از احکام جالب بهاییت افتادم که به تازگی خونده بودم ،که کسی که بیمارمیشود حق رجوع به طبیب حاذق را دارد ولی نمیتواند دارو مصرف کند چون در کتاب مقدس البیان آمده:"استعمال دارو مطلقا حرام است"1
با توجه به این حکم  پس جوانان بهایی باید  یادشان باشد اگر پدر یا مادرشان در حال مرگ هم بودند حق مصرف دارو را ندارند ولی حتما به پزشک حاذق مراجعه کنند!!!

حالا دیگه این پزشک رفتن چه فایده ای داره ،اینو فقط حضرت باب میدونه که چنین حکمی را از طرف خدا آورده!!!

این هم از احکام نجات بخش دین بهاییت دیگه!!!

پینوشت.....................

1.البیان فارسی ص323   

 

دریغ از دو تا قرص


نوشته شده در پنج شنبه 89/5/14ساعت 11:0 عصر توسط آشنای قریب نظرات ( ) | |

تصورکنید در موقعیتی قرار گرفته اید که جانتان در خطر است ومجبورید  برای نجات خود بسیاری از عقایدتان را کتمان کنید.آیا این کار رامیکنید؟
مطمئنا هر انسان عاقلی در چنین شرایطی همه عقایدش را کتمان میکند تا جان خود رانجات دهد که چنین عملی از نظر همه انسانها پسندیده است ،حتی در اسلام هم به آن سفارش شده و به تقیه معروف است همچنین از ائمه معصومین (ع) در این زمینه احادیث زیادی نقل شده است.


ولی دینِ به اصطلاح نجات بخش بهائیت ،کتمان عقیده رادر چنین شرایطی دروغی بزرگ میخواند واین عمل را ممنوع  میداند به طوری که شوقی افندی (ولی امر بهاییان) این عمل را مذموم دانسته  وافراد را ملزم به ابراز عقیده میکند!
در حالی که باملاحظه تاریخ زندگی عبدالبهاء(رهبر بزرگ بهائیان) نشان میدهد او حتی تا آخرین روزهای حیات خود عقیده اش را در فلسطین آشکار نکرد تا آنجا که اهالی آن سرزمین حتی روحانیون مسلمان از عقیده واقعی او خبر نداشتند . اوحتی حضور در نمازهای جماعت آنها را از دست نداد تا سنیان متعصب آن دیار به اهداف پوشالی او پی نبرند.جالب اینکه خود شوقی افندی  این اتفاقات را ذکر کرده است وحرفی از مذموم بودن کار پدر بزرگش نزده است.

 
به نظر شما این کار عبدالبهاء تقیه وکتمان عقیده نیست ؟!
مگر تقیه وکتمان عقیده در بهائیت دروغی بیش نیست !پس چرا رهبر بزرگ بهائیان تقیه کرده است؟
مگر این کار مذموم نیست پس چرا شوقی ماجرای عبدالبهاء را با افتخار نقل کرده است؟

این یکی از احکامی است که بهائیت برای نجات بشر امروزی به ارمغان آورده است که حتی رهبرانشان به آن عمل نمیکنند.


نوشته شده در دوشنبه 89/5/11ساعت 11:54 صبح توسط آشنای قریب نظرات ( ) | |

Design By : Pichak